J.C. Penney, ze swoją niedrogą odzieżą dla rodzin i niezawodnym wyposażeniem domu, był przez lata kamieniem węgielnym/wzorcem amerykańskich centrów handlowych i niezaprzeczalną historią sukcesu. To, co zaczęło się jako skromny sklep z drobnymi towarami w Wyoming w 1902 r., To sto lat później sieć krajowa sprzętu gospodarstwa domowego i niedrogą odzieżą w ponad 1000 lokalizacjach.
Jednak w piątek firma złożyła wniosek o ochronę przed bankructwem po długotrwałym spadku wartości akcji w ciągu ostatnich 20 lat, stając się najnowszym i największym sprzedawcą, który upadł podczas pandemii koronawirusa, która spustoszyła branżę. Sieć ma ponad 800 sklepów i prawie 85 000 pracowników.
Jego upadek nastąpił po innych bankructwach detalicznych w tym miesiącu, w tym J. Crew, Neiman Marcus Group i markowej marki odzieży męskiej John Varvatos. Ale J.C. Penney jest jak dotąd największą ofiarą jeśli chodzi o liczbę lokalizacji, wśród sklepów, które są najbardziej rozpowszechnione w wielu centrach handlowych w całym kraju. J.C. Penney powiedział, że złożył wniosek o ochronę na podstawie rozdziału 11 przed wierzycielami w federalnym sądzie upadłościowym dla Południowego Dystryktu Teksasu, dodając, że ma w dyspozycji 500 milionów dolarów w gotówce, a jednocześnie otrzymał zobowiązania na finansowanie w wysokości 900 milionów dolarów w trakcie postępowania upadłościowego. Firma poinformowała, że zawarła umowę z pożyczkodawcami, która zmniejszy jej dług o kilka miliardów dolarów i zbada sprzedaż. Powiedział także, że planuje zamknąć sklepy, ale konkretne lokalizacje i terminy zostaną ujawnione w najbliższych tygodniach.
Alex
Koordynator projektu