Praca w domu: pięć zasad zwiększających efektywność

Praca w domu: pięć zasad zwiększających efektywność

Wyraźnie podziel czas na pracę i odpoczynek

 

Kwarantanna i izolacja po prostu nie pozostawiają innego wyjścia, jak nauczyć się pracy z domu. Ta opcja nie jest odpowiednia dla wszystkich, ponieważ każdy ma swoje przyzwyczajenia, warunki i specyfikę pracy. Ale musisz być w stanie się dostosować, aby pozostać w „kursie”.

Dlatego wybrałam pięć zasad, które pomogą Ci zwiększyć efektywność pracy w domu.

1. Ubieraj się stosownie

Z zewnątrz może się wydawać, że wygląd do pracy w domu nie ma znaczenia, ale tak nie jest. Aby dobrze wykonywać swoją pracę, musisz dobrze wyglądać. Nie oznacza to, że musisz nosić garnitur i wyprasowaną koszulę, ale zdecydowanie musisz „wyskoczyć z” piżamy lub szlafroka. Pamiętaj:  nie idziesz do następnego pokoju, ale do pracy.

 

Pracując w domu, nie rozpraszaj się problemami domowymi

 

To na poziomie psychologicznym przygotowuje cię do pracy i odpowiednio zwiększa twoją wydajność.

2. Dieta informacyjna

Jeśli Twoja praca nie jest bezpośrednio związana z sieciami społecznościowymi, wtedy, rozpoczynając pracę, wyłącz wszystkie powiadomienia, aby Cię nie rozpraszały. W przeciwnym razie możesz zawiesić się „on-line” przez długi czas, po prostu chcąc zobaczyć „tylko jeden post”. Oprócz sieci społecznościowych istnieją inne zasoby, które mogą zachęcić Ciebie treścią i znacznie opóźnić zakończenie projektu nad którym akurat pracujesz.

Wejdź na dietę informacyjną:

  • Wyznacz sobie  ( z góry ) określony  czas na przeczytanie poczty i korespondencji biznesowej;
  • w czasie przeznaczonym na pracę wyłącz wszystkie sieci społecznościowe i powiadomienia;
  • podobnie uczyń z  telewizją radiem w tle;
  • Możesz stworzyć ulubioną listę odtwarzania – muzykę, która Cię inspiruje, ale gdy tylko poczujesz, że Cię rozprasza, natychmiast ją wyłącz;
  • Nie rozmawiaj przez telefon w godzinach pracy w sprawach osobistych – możesz ostrzec swoją rodzinę, że będziesz zajęty.

3. Poukładaj wszystko w  głowie

Kiedy pracujesz w domu, wcale nie oznacza to, że Twój dzień minął. Jeśli masz konkretny harmonogram w pracy, na przykład od 9 do 18, doskonale, trzymaj się go. A jeśli go nie ma, stwórz  go samodzielnie, w przeciwnym razie ryzykujesz pracą od rana do późnego wieczora.

Według wyników różnych badań pierwsze trzy godziny pracy są najbardziej produktywne. Dlatego spróbuj teraz zaplanować rozwiązanie najbardziej złożonych problemów. Ponadto rano nie ma wielu elementów rozpraszających, dlatego łatwiej jest skupić się na kwestiach priorytetowych.

Po zakończeniu pracy musisz mieć świadomość, że to koniec „roboczego dnia”. Po tym czasie nie podejmuj żadnych zadań, ale odpoczywaj. Czas ten musi być wyraźnie określony i zgodny z ustalonym porządkiem.

4. Jasny plan zwiększy wydajność

Aby nadążyć za wszystkim i nie zapomnieć o niczym, ważne jest, aby sporządzić jasny plan na każdy dzień. Tutaj każda osoba będzie przestrzegać własnych zasad, ale ważne jest, aby wskazać następujące elementy na liście:

  1. Wszystkie rzeczy, które trzeba zrobić w ciągu jednego dnia.
  2. Zadania priorytetowe.
  3. Termin każdego zadania.

5. Wejdź na sport

Jeśli cały dzień siedzisz w domu przy komputerze lub w gazecie, szybko poczujesz się zmęczony z powodu braku ruchu przez cały dzień. Jeśli zwykłaś podejmować aktywność fizyczną, aby dostać się do biura ( np. jazda rowerem do pracy ), wtedy, gdy pracujesz w domu, to już odpada. Oczywiście ma to swoje zalety, ale aktywność fizyczna jest ważna. Cóż, na czas „odcięcia od świata zewnętrznego” – musisz z tego zrezygnować ( albo np. „stepping” na balkonie… )

 

Korzystając z faktu, że jesteś w domu, spróbuj poświęcić trochę czasu na mały trening oczu, pleców i szyi. Możesz nawet uwzględnić na to małe przerwy w swoim harmonogramie. A rano przed pracą lub wieczorem po niej przeprowadź ćwiczenie w pełnym wymiarze.

 

Emilia

Szef firmy

0

Dodaj komentarz